Persoonlijk en gastvrij

Gastvrije zorg gaat over meer dan eten en drinken. Belangrijke speerpunten zijn service en ambiance, maar ook duurzaamheid, klachtenafhandeling, innovatie en digitale gastvrijheid. Een warm welkom, persoonlijke aandacht en een duidelijke routing zijn essentieel. Maar het allerbelangrijkste van gastvrije zorg is dat je je hart openstelt voor gasten. Mensen moeten zich thuis voelen. Gastvrijheidszorg kan veel voor patiënten en hun naasten betekenen, daar is het uiteindelijk allemaal voor bedoeld. Binnen het St Jansdal is veel aandacht voor gastvrijheid en klantgerichtheid. 

Met enthousiasme en kennis zorgen wij met elkaar voor een huiselijke sfeer waar patiënten zich op hun gemak voelen. Wij proberen patiënten zoveel mogelijk regie te geven over hun eigen zorgproces en vinden het belangrijk dat zij zich gehoord en gesteund voelen. Wij zien patiënten als partner in de zorg. Deze benadering zorgt niet alleen voor een prettig gevoel bij patiënten, maar draagt ook bij aan hun genezing. Positief gezond is ons uitgangspunt.

 'Je zorgt voor elkaar' 










'Je zorgt voor elkaar' 



- Raad van bestuur: Relinde Weil (links) en Leonie Boven (rechts).

Bejegening gaat over oprechte aandacht; over je gezien, gehoord en begrepen voelen. Bejegening is de doorslaggevende factor in de waardering. Hierin onderscheid het St Jansdal zich. Dat blijkt uit de patiënttevredenheidsscores.

Onze slogan 'Je zorgt voor elkaar' heeft niet alleen betrekking op patiënten en de zorg, maar ook op de medewerkers. Mensen werken graag bij ons, omdat het St Jansdal laagdrempelig is en een zeer informele sfeer kent. Om de onderlinge verstandhouding te verstevigen worden regelmatig evenementen georganiseerd.